Scrapträff med julpyssel

Idag var jag på julpyssel med pysselklubben!! Det var skoj, hann göra klart mina julkort! Men, då har jag inte gjort fullt så avancerade kort som de andra tjejerna...är imponerad av alla fina stämplar, målningstekniker och idéer som alla har! Men det är väldigt bra med dessa träffar, då man får lite inspiration och kan fråga lite och låna lite... God gröt bjöds det på också! Mycket trevligt!!

Annars är jag frisk nu, var helt ok igår också men var hemma från jobbet då jag ju hade feber i torsdags... men på eftermiddagen orkade jag med att städa lite och få fram julsakerna, och sen var vi och handlade och gjorde två kanoninköp! En ny golvlampa till vardagsrummet och en stor röd julstjärna till vardagsrumsfönstret! Det blev jättefint! Och Per var dessutom och köpte nytt nätverkskort till datorn så att det trådlösa internet funkar! Slipper nu sladdormen över hela golvet!!

Här följer lite bilder, dels på hur fint vi fått det i allmänhet och hur det blivit ännu finare nu med lite julpynt:

image14
Från vardagsrummet och ut mot köket

image15
Sett från hallen och in i lägenheten

image16
Köket, I love it!!!

image17
En fin blomma som jag fått av mamma och pappa i inflyttningspresent!!

image18
Den nya lampan i vardagsrummet

image19
Lite julpynt (eller ja, en adventsljusstake och en minijulstjärna...) och min nya adventsljusstake på bordet!! Imorgon tänds första ljuset!

image20
Den nya julstjärnan i fönstret!

Imorgon är det första advent! Ska nog baka lussebullar och pepparkakor, och sen är det julskyltning på stan också! Mysigt!!! Snart är det jul!!

Nu är det dags för middag! Och första luckan i min chokladkalender ...

Ha en fortsatt skön helg!

Kommentarer
Postat av: Blommig

Ni har verkligen jätte fint! Förstår att du gillar köket!!
Snygg julstjärna också!
Va bra att ni hade en bra pysselträff. Tyvärr kunde jag inte komma men det blir ju fler träffar framöver
Ha en mysig första advent

2007-12-02 @ 14:37:45
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Mamma

Det ser jättefint ut, riktigt juligt. Det var en fin lampa ni köpt er. Vore mysigt att få se lite snöbilder också som omväxling från blasket här nere.

2007-12-02 @ 18:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0