Fonder och pensionssparande!!

Visst är det är viktigt att spara till sin pension, men ack så tråkigt!!! Har varit på banken idag och lagt upp ett vanligt fondsparande och diskuterat mitt pensionssparande. Det är fonder hit och räntebärande papper dit...är ju INTE så himla intresserad av sånt. Bankmänniskan föreslog ett alternativ och jag sa typ ja det blir bra, har ju ingen aning egentligen. Men fick väl till nåt slags månadssparande med hög risk, och ett annat sparande med lägre risk...tror jag iaf! Nåja, känner mig duktig som ska spara!

Idag har det varit nån ventilationsgubbe här och grejat med nåt. Vart lite irriterad när jag kommer hem, för han/de har rotat till i köket och plockat ner alla kryddor från köksfläkten (där de egentligen inte ska stå iofs...), skruvat bort själva sprutgrejjen från kökskranen och dessutom använt min kökshandduk för att torka nå vatten med och sen lämnat den ihopknölad och alldeles blöt på diskbänken! Kan väl åtminstone torka upp vattnet efter sig, och hänga upp handduken så den får torka! Nej, sånt gillar jag inte!

Fick en BingoLotto-adventskalender av mamma idag! Nu längtar jag ännu mera till jul!! Men det närmar sig!
image12

Lussekatter kommer sitta fint, snart dags för det med!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, så gott med lussekatter! *mums*
Det är inte lätt med fonder och pensionstjosan. Du har åtminstone tagit tag i det. Det har inte jag. Tycker det är en djungel med sådant. :D

2007-11-07 @ 20:52:33
URL: http://novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0