Lite nytt...

Det regnar. Det är så trist. Vill ju ha sol och värme, bara ben och glass som smälter! Inte kofta och sjal, blöta utemöbler och grå himmel.... Men, det kommer nog i augusti! När jag går på semester! Om 6 veckor! Oj vad det är länge kvar.... =(
Har iaf varit och köpt en solsäng idag! Såg att Jysk skulle ha rea, så då tänkte jag passa på! Den har tidigare kostat 399:-, nu skulle den vara sänkt till 350:-. Jag fick betala 150:-!! Värsta fyndet! Snacka om att jag TJÄNAT 250:-, som jag nu kan köpa nåt annat för!! Hurra!! Men, det regnar ju som sagt, så jag fick lov att testa den lite inomhus....





Mycket bra!!!

I helgen har vi firat midsommar i Dalarna! En superskön helg med massa god mat, och lugnt och skönt! Lite dans runt midsommarstången på kvällen, soligt väder och trevligt sällskap! Hann med att träffa delar av Pers släkt, kolla in Carros nya lägenhet (som för övrigt var supermysig), spana lite på Kupolen och lite annat smått och gott! Nu har jag dock återvänt till verkligheten och jobbet, medan Per har semester och stannar en vecka till där nere. Får försöka klara mig så gott jag kan =)

Vad har annars hänt??

Var på sommarfest med bemanningsföretaget jag jobbar på. Lite mingel och sen god mat på restaurang. Det var trevligt...  Fick också årets sommarpresent. En uppblåsbar madrass. Seriöst! Kanske inte exakt vad jag alltid önskat mig, och jag vet inte riktigt när den ska komma till användning. Sa till B att det var synd att det inte var en vecka tidigare, så vi hade fått med den i loppishögen... Men, man tackar och bockar och hoppas på något bättre nästa år! Fick då förresten mycket bättre present av kundföretaget, en sportväska och en biljett till LuleåKalaset! Hallå! Där snackar vi sommarpresent...

Jaa!! Vi har ju bokat en resa till Paris! I augusti, den 19, ska vi åka!! Ska bli SÅÅÅÅÅ kul, jag längtar redan. Tänk, vi ska strosa omkring på Paris gator och äta croissants och dricka vin i 4 dagar! Mysigt!!


Här följer lite bilder (har hört av en källa att det efterfrågas bilder på hur det ser ut hos oss på baksidan, så Carina; here it goes:)


Den vita ormen är resterna av dräneringsslangen vi köpte... den ska inte vara där.
De röda lådorna ska det väl eventuellt planteras nåt i. Är väl lite av radhuslängans svarta får, då mina fingrar inte ens har en enda svag nyans av grönt.... Förslag mottages tacksamt! Sen är det ju lite blommor, rabarber (!!) och gräslök som växer intill huset.


Här är bilden tagen från altanen, på vår härliga utsikt. Återigen med en ful plastorm på bilden, men ändå....

Lite bilder från midsommar...


Vi bygger/klär midsommarstången!


Per trampar till lite...


Jag när vi äter lite sill och dricker öl till förrätt! Jag äter dock inte sill och dricker inte öl, men väl en knäckemacka, en potatis, lite skinka och ett glas vin!

Till sist lite bilder från loppisen:




Herregud vad prylar!

Ha en riktigt skön vecka!!

Kram Jonna

Kommentarer
Postat av: Carina

Hejsan!!! Fina bilder, kul att se lite på avstånd hur det ser ut där ni bor. Blev väldigt bra med altanen. Hoppas att kunna komma upp någon gång och se hur ni har det. Många kramar från oss i 2:an.

2008-06-23 @ 21:10:41
Postat av: Mamma

Ni har inte funderat på att öppna filial till myrorna ni verkar kunna detta med försäljning!!!!

Vilken fin midsommarstång. Tänk vad du går miste om när du inte äter sill.Det är bara att prova!!!Kram

2008-06-23 @ 22:51:05
Postat av: Per

Det här med solsängen tycker jag verkar konstigt, då du ju har "köpstopp". Men vilken tur att du "tjänade" så bra på den. Om du bara ger dig ut på sommarrean under veckan är vi rika tills jag kommer på måndag. Toppen. :-) Sängen ser ju kanon ut.

2008-06-23 @ 23:38:39
Postat av: Anonym

Hej vännen min!

Vilken härlig solsäng du införskaffat dig!

Härligt det såg ut på midsommar..ni hade iallfall sol. Vi hade moln och lite sol =(



Härligt med Parisresan, skulle också vilja åka dit men jag är inte direkt stenrik!



Ha det gott, vi hoppas på att solen ska komma



Kram

2008-06-26 @ 17:56:36
URL: http://elinlarsson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0