Loppis

Så har vi då äntligen blivit av med alla grejjer vi haft stående i förråden och i datarummet hur länge som helst!! Vi har varit och sålt dem på loppis i Boden idag. Det var ganska lite folk så vi sålde då inte allt vi hade tänkt, men en vinst på sisådär 800 kr efter at bordshyran var betald tycker jag ändå man får va nöjd med! Det vi inte fick sålt for vi till Myrorna med, så nu har vi fått bort 3 flyttkartonger, 1 tvättkorg, en säck mattor, en barstol, ett CD-ställ och ett antal pappkassar och småkartonger! Så skönt! Blev typ hur mycket plats som helst över i förrådet!

igår var vi på fest på Pers jobb. Det var skoj, med en tävling med tipspromenad, luftgevärsskytte, traverskörning, innebandy-skott och en gissningslek. I luftgevärsskyttet gick det riktigt bra tycker jag (med tanke på att det var typ andra gången nånsin som jag provade) och jag sköt ner 3 läskburkar av 5. Traverskörning var däremot ganska mycket svårare. Man skulle lyfta en hink med vatten och köra den i en slalombana på tid och utan att spilla. Jag spillde...på golvet några gånger och till och med på mig själv, hur jag nu lyckades med det...haha! Sen var det iaf middag, med grillat, och sen glass och chokladbollar till efterrätt! Mums!! Vi tog dock en tidig kväll och åkte hem vid halv tio, eftersom vi visste att det nalkades loppis idag.

Har sen sett fotboll ikväll. Så nära!!! Riktigt trist!! Men kanske rättvist ändå, Spanien var ju betydligt hetare i andra halvlek... Nej, tacka vet jag hockey! Där är ju Sverige iaf bra, och det finns en chans att de faktiskt vinner! Så känns det ju inte i fotboll, även om under faktiskt kan ske! Men meriten en 3:e plats i ett VM för 14 år sen känns rätt avlägset och förlegat.... Dessutom kan man inte hänga upp hela EM på om Zatans knä håller eller inte.... Men det är ju inte över ännu, vi får se hur det går mot Ryssarna!

Nu vill jag bara att sommaren ska ta ett grepp och få upp temperaturen lite!

Må väl.
Jonna

Kommentarer
Postat av: Therez

Vad härligt att det gick bra! 800kr är ju riktigt bra för saker man kanske hade slängt eller gett bort i annat fall! :) Hoppas er dag varit bra! Kram

2008-06-14 @ 22:44:49
URL: http://therezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0