Dags för uppdatering

Här har våren äntligen kommit med besked i helgen, med jättevarmt och soligt så att man kunde gå i kortärmat!! Men det var inte så långlivat...nu regnar det och det är 2 grader ute...brrr...

Under Valborg hade vi besök från Gävle! Mycket trevligt med en massa (!!!) god mat, lite fest, utflykt till Storforsen, shopping på stan och ett besök till fyndmarknaden!

Hallen är nu klar och det blev såååå bra! Här följer lite bilder, både före och efter:

image71
Hatthyllan innan den gjordes om

image72
Tråkigt golv och beiga väggar...

image73
Här har nästan hela det nya golvet kommit på plats

image74
Jag målar pinnar till sko- och hatthylla! Det är kallt!!!

image75
Klart!! Vi kapade ner hyllan, tog bort alla krokar och de rostfria pinnarna och målade den vit. Även pinnarna i skohyllan blev vita. Bakom skohyllan har vi satt upp en genomskinlig skiva så inte väggen ska smutsas av skorna eftersom den är vit... Sen blev det även en ny dörrmatta! Det som saknas är att vi ska köpa en liten byrå och ställa till höger, för att få lite mer förvaring och nånstans att lägga nycklar och sånt. Sen är även planen att måla en till detalj på väggen, men det avslöjar jag inte mer om nu....

Nästa projekt blir nog att bygga en altan på baksidan och att skaffa trädgårdsmöbler. Sen ska det ju också byggas den där loftsängen och min scraphörna...får väl se när allt hinns med!

Idag fick jag en penna på posten av mamma, en ihopfällbar lila med mitt namn på! Mamma tyckte jag skulle skriva och berätta det ;) En jättefin penna!! Haha!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Blev väldigt fint med det mörka golvet och den nymålade väggen. Hatthyllan fick ju också en uppfräschning !!!!Per vill ha lite sten i hallen förstår jag, vilken bra idé!Grannarna hälsar!!!

2008-05-06 @ 18:47:01
Postat av: Therese

Det blev jätte fint i hallen... ska bli såå kul när jag kommer upp och får se det nya boendet i verkligheten istället :D

Kramar!

2008-05-09 @ 16:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0