Regn

För första gången sen i höstas (tror jag) har det regnat idag! Och jag är superglad för detta ösregnande, gissa varför!? Jepp, snön bara rinner iväg! I like! Våren tar ett grepp mer och mer, snart får vi gå i ballerinas och solbrillor!

Idag har jag varit till doktorn och kollat upp min nacke som inte har varit i form sen min krasch i riksgränsen. Han gav mig en remiss till sjukgymnasten, så dit bär det av imorrn (eftersom vi har en vårdförsäkring genom jobbet var det bara att ringa dem, och vips så fick man förtur och jag fick tid redan imorgon! Orättvist kan tyckas, det hade jag tyckt om jag inte haft försäkringen, men konstigt nog så är man snabb att anpassa sig när man tilldelas fördelar...).

Per är borta tills imorrn, så ikväll har jag varit själv hemma. Har suttit i min lilla hörna och pysslat, känns som det var evigheter sen sist! Egentligen borde jag ta itu med den sista stryktvätten (SUCK) men jag tänker göra nåt som jag tycker är roligt istället, och vara vuxen imorrn igen!

Nu tror jag det är dags för en kopp te, och kanske en av de grymt goda chokladpralinerna jag köpte på mässan i lördags! För visst får man lyxa till det en helt vanlig måndag, när man är ensam hemma?!

//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0