Rockparty och vårfix

Igår var vi då på rockpartyt hos S, mycket trevligt! Det var mycket folk, och alla hade tagit temat på allvar och körde mer eller mindre rockig klädsel. Det bjöds på pizza och efterrätt, vi partajade och grattade S och sen åkte vi vidare in till stan för en kväll på först Invit och sen på Allstar. Väldigt skoj!


Per i rockperuk!

Idag var vi, eller iallafall jag, trötta på förmiddagen. Men nu i eftermiddag har vi vårfixat lite, bland annat jobbar Per på att få bort snön från gräsmattan på baksidan. Vi har sopat vår uteplats på framsidan, och plockat fram utemöblerna! Så skönt att det äntligen börjar bli vår!


Observera att han är ute i snön i bara badtofflor, haha!


Här tänker jag mig att jag ska rensa bort allt i rabatten till vänster, tror det är pioner eller nåt där nu. Är lite inne på att plantera typ gräslök, timjan, basilika och lite sånt. Kanske sallad, jag vet inte riktigt. Sen ska jag försöka hitta några vita krukor att ha vid stubbarna, och måla krukorna med lite prickar och ränder i glada färger för just nu känns allt lite träigt. Det är iallafall jätteskönt att sitta här på eftermiddagen, då ligger solen rakt på!

Nu ska vi nog pallra oss ut till Pers jobb och hämta hem några däck, sen blir det nog en skön söndagkväll i soffan. Kanske lite scones?

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är det jag misstänkt hela tiden att det bor en rockare i Per.Sen är det bra och hjälpa gumman tö med våren(ha ha).Vi har haft ett lite vårregn idag så nu känns det friskt och skönt.Härligt att få ta fram trägårdsmöblerna kan jag tro!!!1Igår när vi var i stugan och grejade blev jag lite bränd av solen,allt känns tidigt iår.

2009-04-26 @ 17:34:03
Postat av: Frida Pettersson

Haha, fin peruk han hade!

2009-04-26 @ 21:00:35
URL: http://fridas-blogg.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0