Nyfrälst och rosenröd!

Vilken rubrik va?!

Nyfrälst är kanske inte riktigt rätt ord, men jag har haft lite av en uppenbarelse idag. Har ju haft det lite trixigt med mitt ryggslut, mycket värk och ont, och jag har ju också försökt träna upp mig och t.o.m. fått en ny stol på jobbet för att slippa ha ont. Idag var jag så på friskvårdsmassage på jobbet (nu när jag är anställd kan jag ju nyttja alla förmåner - och det gör jag!!). Det är ett företag som kommer dit en gång i månaden ungefär, och så är de några stycken som masserar. Jag hade turen att få gå till han som äger företaget, han är bland annat kiropraktor och massör tror jag. Jag beskrev mitt problem och han kände på ryggraden, uppifrån nacken och ner. "Här har vi problemet" säger han så plötsligt. "Din femte ländkota (ja, eller vad det nu var för kota - minns inte för jag blev så chockad) är förskjuten åt höger så du är snedbelastad i höften och ditt bäcken är snedvridet". Ehhh, what??? "Jag gissar att du har ont ungefär här" säger han och trycker till ute på höften/baken. Behöver jag säga att jag trodde jag skulle dö vad ont det gjorde. Han jämförde mina ben, och jag var så sned att mitt högerben var mycket kortare än vänsterbenet, och det syntes i midjan att jag var sned också. Men hjälp!!! Hur som helst, han sa att han skulle fixa det och jag började typ toksvettas livrädd för att det skulle göra asont! Men han masserade på ordentligt så det liksom värmdes upp och det slutade göra ont. Sen fick jag lägga mig på sidan och han tog tag i benet och armen och vred isär mig på nåt vis med världens knak!! Och det kändes inte ett dugg!! Sen var mina ben lika långa igen.... Hur fränt som helst!! Det känns sjukt bra! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det håller i sig nu! Gött!!!

Rosenröd var mitt andra ord idag! Jag och B har tagit en långpromenad ikväll, det är ca 10 minusgrader och då blir man så här rosig och fin:

 

Ikväll har jag dessutom hunnit med att dammsuga och dammtorka här hemma, sjukt bra!

Nu tror jag det får bli en kopp te och en stund i soffan innan jag avancerar vidare till sängen!


Ha det fint!

Kram Jonna

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Skönt att hitta någon som går in på djupet och verkligen tittar på problemet, skönta att det inte gjorde så ont. Gissar att du ska fortsätta att gå på "behandling" ett tag till, du verkar behöva det.

Härligt med en promenad, härliga kinder du fick!



Hör senare idag.



Hej från mig,

Eivor

2009-01-14 @ 08:36:14
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Kusin Carro

Ohh shit, jag har också ont i mitt ryggslut sedan lång tid tillbaka (vad blir det med detta släkte), men har inte vågat gå iväg till någon sådär som knakar till den. Men detta gjorde inte ont alltså? Får nog överväga att gå iväg och få det överkollat. Hoppas det blev bra nu, och att det inte kommer tillbaka!

Kram!

2009-01-14 @ 11:43:07
URL: http://stylecarro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjena!

Visst är det skönt att gå till kiropraktor...det är ju det jag sagt hela tiden!

Jag hade exakt samma problem...tyvärr måste man upprepa proceduren ganska många gånger för att det ska bli riktigt bra. Jag blev inspirerad av dig nu, måste boka tid hos kiropraktor.

Kram

2009-01-14 @ 11:55:56
URL: http://elinlarsson84.blogg.se/
Postat av: Eivor / Ejja

Nu vet jag vad som händer på lördag. Jag kommer att ha bilen så du kan åka med mig och Anneli. Vi tänkte åka vid 7.30 så vi kommer fram vid 9.00 utan att stressa. Sedan kommer vi sitta så länge vi bara orkar, funkar detta för dig?

Det jag tänkte att du kunde maila mig ([email protected]) din adress och telefon så kan vi hålla kontakten så istället för här.



Hej från mig,

Eivor

2009-01-14 @ 21:34:09
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Therese

Va skönt att det släppte :) Skulle nog behöva skicka iväg mor min oxå :S så kanske "jag" slipper att behöva ge en massa massage :/

Tack för kortena! Kul att se dem igen :)



Kram kram

2009-01-14 @ 23:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0