Semestern närmar sig!

Och den närmar sig med stormsteg! Jag tycker jag har fullt upp hela tiden, fast ändå får jag ingenting gjort...

Förra veckan, helgen och två dagar denna vecka har bara rusat förbi (igen)... Vi har iaf hunnit med att vara på bröllop, vilket var jättevackert och Per var duktig som toastmaster! Sen var det tillbaka till Luleå, full fart på jobbet, IKEA, shopping på stan, jobba över nån kväll, träna, tvätta och ja.... Nu har jag iaf kommit i fas lite grann, men snart är det ju midsommar så då blir det väl knas igen! Men det är skönt med mycket ledigt på våren! Per övar denna veckan, så han är knappt hemma nånting. Och det hörs att de övar, flera gånger om dagen dånar det till när de flyger!

Lite bilder är väl alltid kul...


Per är såå stilig i sin uniform


Det vackra brudparet blir "risade", och officerarna står fint i sabelhäck i bakgrunden


Även jag fastnade på bild, en enda på hela kvällen! Mitt hår ser ut som en risbuske, men det berodde på att det blåste riktigt mycket ute, det var fina lockar från början!


Tänkte avsluta mitt lilla inlägg med att slänga in ett recept på ett supersmarrigt bröd som jag gjorde häromkvällen. Receptet kommer från 56kilo.se.



Turbosnabb filmjölkslimpa

4,5 dl mellanfil
1 dl brödsirap
1 dl blandade nötter
1 dl torkade aprikoser
1 dl russin
2 dl rågkross
1 dl havregryn
2,5 dl fint rågmjöl
3 dl vetemjöl
1 dl linfrön
1 dl solrosfrön
1,5 tsk salt
1,5 tsk bakpulver
1.5 tsk bikarbonat
ev 2 tsk brödkryddor

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda filmjölk och sirap i en bunke.
Hacka aprikoserna och nötterna grovt, blanda med de torra ingredienserna och filmjölken.
Lägg ett bakplåtspapper i en avlång brödform så att pappret sticker ut över kanterna.
Fyll formen med smet, strö över lite havregryn och grädda brödet i cirka 45 minuter. Jag brukar stänga av ugnen och lägga på lite aluminiumfolie och sedan låta det stå kvar i en kvart.


Jag hoppade över nötterna och aprikoserna, men det blev jättegott ändå! Detta receptet är förresten till en limpa, men jag gjorde två när jag ändå var igång!

Nu är det strax dags! Jajemen, Desperate Housewives!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att få se lite bilder från bröllopet.Och brödet såg ju väldigt gott ut men jag skulle nog skippa russinen också.Kram

2009-06-09 @ 21:32:38
Postat av: Kusin Carro

Hej! Klart jag ska fixa dina naglar i sommar! Bara att höra av sig så tar jag hem lite fika :) Nej, det var bara du och Rosa som var hemma och kollade på vår lägenhet, så Per har inte sett den.



Trevligt det såg ut på Bröllopet! Kul!



Ja det är rätt Rosa, lika bra att skippa russinen, för "Sverige ska ju inte va ett land som plockar russinen ur kakan"! haha!



/Kusinkram!

2009-06-10 @ 10:39:47
URL: http://stylecarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0