Nu så...

...kommer det då äntligen lite bilder från bland annat vår skid-weekend i Dundret, och från den här helgen när vi har haft lilla E på besök på hennes sportlov. Och har det varit ett SPORTlov minsann! I fredags var det längdskidor, på lördagen åkte vi slalom i Kåbdalis och idag har vi provat på långfärdsskridskor inne i stan!


Bilderna från dundret, det blev mest inomhusbilder för det var lite ruskigt väder så man ville inte ta fram kameran utomhus...

Tyvärr var det så blåsigt när vi var i Dundret, så det var inte öppet upp till toppen. Men jag fick i allafall tillfälle att nöta lite på tekniken... Vi bodde i en jättefin nybyggd stuga, var på afterski och hade en superhärlig helg!


Denna helgen har alltså E varit på besök. I fredags, medan jag jobbade på eftermiddagen var hon och Per ute på sjön bakom oss och åkte längdskidor, sedan stannade de till och gjorde en eld och grillade marshmallows! I lördags åkte vi till Kåbdalis och åkte slalom, det var ca 7-8 minusgrader, klarblå himmel och solen värmde skönt! Riktigt härligt! Vi såg en skylt om att skidshopen sålde ut förra årets modell, jag testade skidorna och de var superbra jämfört med mina så jag slog till och köpte dom! Sen la vi ut mina gamla skidor på Blocket på förmiddagen idag, och vid tre-tiden kom det några och köpte dom! Så det blev att jag fick igen alla pengar förutom 200 kr, bra pris för ett par slalomskidor tycker jag!


Backe i Kåbdalis

På förmiddagen idag var vi in till stan, där en friluftsbutik hade "prova-på" dag med långfärddskridskor. Vi var ute och åkte en tur på isbanan som går runt stan och det var jätteskoj! Ska nu fundera på om jag ska köpa ett par skridskoskenor, kan ju använda mina längdskidspjäxor!


Långfärdsskridskor på isbanan


Det var rätt kallt, håret frös till is...

Nu på eftermiddagen har vi bara tagit det lugnt, och just nu sitter E och scrappar en liten tavla med några bilder från helgen!

Ha det fint!

Kram Jonna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va var det för någon lyxstuga ni hade?

Såg ju riktigt trevligt ut!

Synd att jag inte kunde hänga med.

Kram

2009-03-02 @ 12:47:50
URL: http://elinlarsson84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va var det för någon lyxstuga ni hade?

Såg ju riktigt trevligt ut!

Synd att jag inte kunde hänga med.

Kram

2009-03-02 @ 12:48:08
URL: http://elinlarsson84.blogg.se/
Postat av: Catta

Vilken härlig helg ni har haft! Så underbart med alla turer, även om det inte är så bra väder känns det skönt i kroppen och sinnet. Kram

2009-03-02 @ 13:45:09
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Addis

Vilka fina vinterbilder! :)



Mvh

/Addis

Postat av: Therez

Vad mysigt ni verkar haft! :) Föresten.. ska ni till ikea i helgen ni med? Och har du fått inbjudan? Kram

2009-03-05 @ 19:07:19
URL: http://therezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0