Kontraster

Tänkte visa lite bilder på vad jag ägnat mig åt de senaste veckorna.

Först var det besök hemma hos mamma o pappa i Värmland, en mysig påskhelg med massa god mat, shopping, fika med kompisar och massa annat:


Pappa grillar, årets första grillning för mig och det var supergott!





Picknick med glass, kaffe och en massa skvaller på H´s gräsmatta.


Krokusarna (?) blommade för fullt.


I solstolen gjorde jag några pass, det var hur varmt som helst!


Efter påsk hann vi vara hemma i Luleå i 2 dagar, sen bar det av till Riksgränsen för lite skidåkning. Det var fyra härliga dagar fyllda med skidåkning, både i och utanför pisten. Det kom mycket snö på natten till fredagen, så då var det nästan inget pistat. Det gick riktigt bra att åka off pist, fast jag typ aldrig gjort det förut. Men det var sjukt drygt åt benen, shit vad trött man blev! Fick stanna upp och vila flera gånger i ett och samma åk!

Vi gick på afterski, satt i vår lägenhet och myste, drack vin och spelade kort på kvällarna. Man var rätt trött så det var aldrig riktigt aktuellt med några värre festligheter på kvällarna...

En riktig mega-vurpa hann jag med också! Åkte en ganska brant backe och tänkte att nu ska jag köra på lite, och utmana mig själv. Det gick riktigt bra ända tills jag kom ner och det flackade ut, jag slappnade väl av och mina carvingskidor drog iväg och jag for i backen med en rejäl smäll och slog i huvudet. Tror att jag också lyckades landa på min ena stav, för den böjdes och jag har nu också upptäckt ett blåmärke på ryggen... Nåja, det gick iaf hyfsat bra, lite stel i nacken några dagar bara men nu börjar det ordna upp sig!

Tyvärr var det snöstorm på söndagen, så då blev det ingen skidåkning men så är det! Det var iaf riktigt bra, och jag kan absolut tänka mig att åka dit igen!!


En bild på Lapporten, tagit från tåget på väg upp. Vi såg dessutom massor med renar efter vägen, men jag hann inte få upp kameran och fota dem.


Många som vill med tåget... Vi stannade på massa exotiska ställen som Murjek, Katterjokk, Vassarjaure...


Mycket snö!


Min snygging på Afterski



I liften på väg uppför den första etappen i systemet...




... och fotat från liften, ner över anläggningen. Häftig utsikt!!


Jag är på gång!




Per och J klättrade upp på Nordalstoppen med skidorna på ryggen för att kunna åka utför berget. Det ska visst vara norska fjordar i atlanten som syns i bakgrunden... Jag klättrade inte uppför ett berg med pjäxorna på och med skidorna på ryggen. Jag och S tog istället ett pass på solaltanen nere vid serveringen...

Nu återstår bara att packa upp allt och tvätta alla underställ. Suck.

Ha det fint!

//Jonna (eller kalla mej Anja Pärson! )





Kommentarer
Postat av: Mamma

Det såg ju härligt ut!!! Va långt och omväxlande Sverige är,det har ju ni känt på nu. Nu laddar vi för några fina dagar i helgen.Då ska vi åka till stugan och kanske kommer hängmattan ut.

2009-04-21 @ 18:48:30
Postat av: Sara

Hej Jonna! Hittat till din blogg:) Härliga bilder du lagt ut och vilken kontrast! Hoppas nackvärken försvunnit...Det tog flera dagar innan min träningsvärk i benen efter vår härliga offpist åkning försvunnit:) Vi ses väl imorgon hos S. Kram

2009-04-24 @ 13:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0