Kalas!

Ikväll är det dags för ett besök på Luleåkalaset. Ska bli riktigt skoj, och vi har dessutom superfint väder. Idag har vi faktiskt varit ute på altanen och skurat vår vita (inte så smart med vitt, jag vet...) köksmatta. Vi gjorde som vi brukat göra i sommarstugan, skurade med borste och såpa! Dock sköljde vi inte i sjön utan spolade med slangen...





Tänkte visa lite bilder från vår semester också, håll till godo!






Vår semester började faktiskt med att vi förlovade oss den 11 juli!



Vi var två dagar i Stockholm med Pers familj, bland annat på Liljevalchs där vi kollade IKEA-utställningen. Sen var jag ivrig om att hinna med ett besök på Ben & Jerry´s glassbar i Gamla stan, smarr!!


Vi var ut på en båttur i Väsman, riktigt härligt!


Det blev även en tur till sommarstugan, med båtåkande även där!


Det blåste en del på vägen ut!


Gungmattehäng i skogskanten, skönt!! Här kan man verkligen slappna av!


Hittade lite kantareller!


Pappa och Per snickrade på utbyggnaden av stugan.





Vi hade lite grillning hos mamma och pappa sista kvällen, för att roa sig medan vi väntade på maten passade Per och E på att tävla i att orka hänga längst i tvättställningen... Jag tror Per vann, men det var nog rätt jämnt!

Vi hade två sköna veckor med ganska mycket aktiviteter, men ändå slappt liksom! Konstaterade när vi var på väg uppåt igen att jag knappt ens öppnat en kylskåpsdörr på hela tiden och ännu mindre lagat någon mat! Väldigt ompysslade har vi blivit!

Väl tillbaka i Luleå har vi haft Pers föräldrar och ett par bekanta på besök i några dagar, bland annat blev det en båttur ut till Junkön med Laponia.







Har också piffat till min uteblomma lite. Jag tog bort den rosa blomman som hade dött och ersatte med lite fina stenar istället. Jag sa till Per att jag ville ha lite fina runda stenar men vi hittade inga i närheten. När jag sen var på stan dagen efter köpte jag en fin sten med text på (lite inspiration från J och M...). När Per, hans pappa och A sedan kom hem hade de varit på ett grustag och plockat lite stenar.
- Men jag har köpt sten, sa jag då.
- Har du KÖPT sten???? utbrister alla tre på samma gång, haha!!

Det blev iallafall jättefint med en kombination av en köpt sten och några plockade stenar:



Nu ska jag hoppa i duschen och piffa till mig lite, vi ska börja kalasa redan vid 16.30, med lite grillning!

Ha det gott!

/Jonna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Vilka härliga semester bilder och STORT grattis till er båda för förlovningen!Vem tog det stora beslutet eller var det båda?

Ni verkar ha fint väder i Luleå?Här öser regnet ner och det är molnigt, kan tro det är höst =(.

Jag börjar jobba på onsdag, känns ganska skönt har varit ledig nästan 6 veckor.

Du får ha det kanon!

Kram

2009-07-31 @ 22:13:29
URL: http://elinlarsson84.blogg.se/
Postat av: Karin

Ville bara säga GRATTIS till förlovningen!!!

När blir det bröllop? :-)

NI verkar ha haft en härlig semester!

Kram

2009-08-03 @ 17:31:49
URL: http://lyckligtliv.blogspot.com
Postat av: Hanna

Grattis till förlovningen!

2009-08-04 @ 12:33:12
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anna

Stort grattis till förlovningen!! Vad roligt! När stundar bröllopet? ;) Hoppas allt är bra med dig och att vi ses på höstens scrapträffar.

Kram!

2009-08-05 @ 13:45:51
URL: http://novasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0