Teknikuppdatering

I fredags var vi på stan en sväng efter jobbet, och innan jag hann sluta hade Per på eget bevåg gjort ett besök på Takt och Ton... Han var smått lyrisk och hade fått sitta i ett ljudrum och lyssnat på en massa olika högtalare och grejjer, och glad i hågen mötte han upp mig med en utskriven bild på det fantastiska systemet. Han visste precis vad han skulle använda för argument: Det behövs ingen baslåda.

Vad säger man, klart vi ska köpa det. Baslådor och högtalare tycker jag är URFULT och har blåvägrat köpa något som inte ser snyggt ut. Nu hade jag ju inget argument kvar, haha! Vi gick iaf tillbaka, jag fick också sitta i ljudrummet och lyssna. Det var enligt experten där tunnare ljud i nån, och nån var si och nån var så. Jag ville ha de som var minst och svarta. Jag tror att de skrattade åt mig när vi gick därifrån, och de tyckte säkert jag var tokblåst och fåfäng... Men vi köpte iallafall det där systemet utan låda  (Yey!!) och nu har vi ett fantastiskt ljud! När vi skulle testa på kvällen plockade Per fram en skiva ur Europas sämsta skivsamling: Roxette - Tourism, nån gammal live-skiva, haha!! Förmodligen den senaste skiva han köpt ;)

Nåja, trots all ironi så blev det faktiskt toppen! Kolla in:



Och för er som faktiskt kanske är lite teknikintresserade så har jag ingen aning om vad det är för märke eller fabrikat eller vad man säger!


Själv köpte jag samma fredagkväll en systemkamera, en Canon EOS 1000. Det tycker jag är kul. Väldigt kul! Har hållt på och läst i den lilla Canon-boken man fick med, det är mycket att lära! Öva, öva, öva. Per tycker nog det är mindre kul, iallafall i fredags eftersom han fick avbryta högtalarinstallationen typ var tionde sekund för att jag ville testa nån ny inställning i kameran och han var tvungen att ställa upp som motiv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0