Lite bilder!

Oj vad varmt det är hela tiden, gött som tusan!! Man orkar typ inte göra nåt före kl 20 på kvällarna, för man håller på att svettas ihjäl om man anstränger sig! Men jag klagar absolut inte!

Tänkte inte skriva så mycket, bara lägga ut lite bilder:

Först en bild på våran tomatplanta! Den växer och växer och växer.... Och det kommer någa tappra små tomater också, vi vårdar den ömt och vattnar varje kväll! =)


En väldigt fin rosbukett, från Pers farfars rosbuske. De luktade hur gott som helst, tydligen en bra gammaldags doft som man inte blir allergisk emot....


I helgen var vi i Värmland. Spenderade hela lördagen ute i stugan, åkte båt, badade och framförallt testade Tobbes nya vattenskoter. Grymt kul!

Här är jag och Per på väg ut för att testa


Och här kommer vi tillbaka.... Jag höll krampaktigt i dom små handtagen på Pers flytväst, det gick i 100 km/h...


Här har jag just varit ute och kört, men det blev lite snett när vi skulle in till land igen... åkte in lite i vassen... Tobbe fick hoppa av och knuffa rätt oss - jag satt kvar och vägrade kliva av, det är sjögräs i vasskanten...


Tobbe och A i full fart!


Per åkte vattenskidor efter skotern, det gick också bra!


Jag och mamma badade, och skulle flyta med båda tofflorna uppe (det är sjögräs och vass botten, så det är bra med tofflor på). Som synes så är jag inte lika bra som mamma på att flyta, dessutom ville jag inte doppa håret, haha!


Men till slut så! Vilken fin bild det blev ;)



På väg tillbaka upp till Borlänge igen hamnade vi mitt i ett ruskigt oväder! Har aldrig sett nåt liknande! Det började plötsligt blåsa mer och mer, det flög grenar, kottar och annat i luften. Träd välte ute på hyggen vid sidan av vägen, det åskade och blixtrade, och regnet vräkte ner. Jag tyckte vi skulle stanna, men Per ville köra på så att vi skulle komma ur det. Vi hann inte riktigt, rätt vad det var så låg det två nerfallna björkar tvärs över vägen. Som tur var så var det alldeles intill en liten by, så man kunde liksom åka igenom byn på en mindre väg, och komma ut efter de nerfallna träden. Vi ringde till polisen, som skickade ut räddningstjänsten. Vi mötte dom en bra bit efter att vi kommit runt, så det dröjde nog ett tag innan vägen var öppen igen....


Och slutligen så har vi äntligen köpt en diskmaskin. I like!!

Vi hann också med en tur på IKEA och har köpt in en TV-bänk och nya lampor till sovrummet. Dock är det under montering just nu, så det blir inga bilder!

Nu, god natt!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina bilder!!! Det verkar som ni har lite gröna fingrar ialla fall. Vi var till stugan så E och C fick prova nya leksaken och E åkte ring efter och åkte ur 2ggr. nu är det tvätta och plocka iordning som gäller! Kram kram

2010-07-15 @ 19:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0