Snart så...

På fredag blir vi husägare, hurra!! Har precis haft "husmöte" och gjort en plan för de närmsta veckorna:

- imorgon: köpa färg till vardagsrum, plus lite annat fix typ golvpapp, roller osv
- torsdag: Banken, lägga upp lån osv
- fredag: Banken igen, dags för själva köpet
- fredag em/kväll: Börja förbereda i vardagsrummet, maskera fönster, golvlister m.m.
- lördag: måla tak i v-rum (helst 2 ggr)
- söndag: måla väggar i v-rum

Sen nästa helg är tanken att vi ska tapetsera i sovrummet, så att det är klart tills vi ska flytta in.

Helgen 4-5 december räknar vi med att själva flyttlasset ska gå! Det är snart det!

Jag har för övrigt blivit sjuk igen, uslans hals som ska hålla på och krångla! Jag har till och med fått sms från gymmet där det stod "nu är det dags att ta tag i träningen igen Jonna". Tro tusan det, att det börjar bli dags! Men jag vill/kan inte när jag har ont i halsen... Suck. Och sen blir det ju extra dåligt att jag inte kommer iväg och tränar, eftersom det typ är obligatoriskt att äta glass när halsen gör ont.

I helgen var vi på namngivningsceremoni för första gången! Det var himla trevligt, Per och M höll i det hela och gjorde en kul projektpresentation av lillans liv de närmsta 18 åren vad gäller risker, kostnader osv. Det var också jättefin sång, en fin "namngivning" och smarrigt fika! En bra dag!!

Nu tror jag bestämt att jag ska gå ner i källaren och hämta upp ett par flyttkartonger och packa några saker, bara för att känna att jag liksom kommit igång!!

Ha det fint!!

Kommentarer
Postat av: ulrika

Härligt det låter med pyssel(slit) i huset. Längtar tills den dagen vi flyttar hem, men bara om det står ett hus och väntar på oss :). Vem vet, du och Per som kommer bli så ruttade kanske har fixat rubbet åt oss tills vi flyttar hem :)

2010-11-16 @ 22:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0