Wow!!

Om man skulle slå till med ett blogg-inlägg då kanske?! Fick ju RÄTT så mycket kritik över påsk om jag säger så... Men, här är jag nu! Och anledningen till att jag plötsligt skriver nåt nu är att jag egentligen har tusen och en saker att göra här hemma, men vet inte vart jag ska börja. Så då gör jag inget istället. Tror det får bli en liten up-date med en lista, annars blir det en uppsats som inte är av denna värld!

Så, here it goes!

- Vintern har tagit slut, och våren har tagit några raska steg framåt! Det innebär att snön har smält och vi har upptäckt vad vi har i vår trädgård =) Har bland annat hittat några vinbärsbuskar, rabarber, en liten blomrabatt med nåt gammalt rassel som vi lär rensa. Poolen har tinat fram. Blä för vatten som har varit snö som har legat och gojsat ihop sig med gamla löv en hel vinter. Den är nu snart uppgrävd och till salu. Vi har oljat altan och utemöbler, blev fin-fint!


Grillpremiär (för snart en månad sen)!!


- Pers födelsedag firade vi i Prag hos ett par kompisar! Jag hade fixat och trixat och bestämt med dem, och det enda Per fick veta i förväg var att han skulle ta semester två dagar. Sen fick han en enkelbiljett till Arlanda på Alla hjärtans dag (vilket iochförsig kan tolkas på två sätt, men jag är glad att han valde att tolka det som nåt positivt...). När vi väl var på tåget ner så fick han leka "På spåret" och gissa vart vi var på väg. Han gissade typ på allt utom Prag, haha! Vi har ju varit där förr, och han kunde nog aldrig drömma om att jag hade fixat med L & U... Han blev iallafall jätteglad, och vi hade några riktigt bra dagar där!




Vi var på hockey och såg Tjeckiens motsvarighet till elitserien (Apropå elitserien - SM-guld till FBK i år!!!)

- Vi har varit i Sälen en helg i slutet av mars. Hade det supermysigt med M & J, och lilla L. Trots lillans första tänder... Skidåkningen var bra, och det var skönt att va ledig!




- Påsken firade vi i Värmland, med sedvanlig äggpromenad, mycket fika och två dagar med snickrande och krattande i sommarstugan. Det kommer att bli himla fint där när det är färdigbyggt!


Stug-bygge!



Zorro på äventyr i skogen för första gången!

- Vad gäller fixande med huset så har vi väl inte direkt gjort nåt mer inne. Per håller på att fixa i garaget, har målat väggar och tak, satt upp nån förvaringshylla (som han för övrigt lyckades köpa loss från Mekonomen när de skulle flytta till en annan lokal...), och nya lampor m.m. Det blir bra, för det innebär att vi snart kan få ut allt skrot som just nu förvaras i vårt "Yellow Star"-rum i väntan på bättre tider. Yellow Star heter det för att tapeterna är knall-gula med små guldiga stjärnor på. Jag får ont i huvudet om jag är här inne för länge, så detta inlägget får snart vara klart... Här ska tapetseras inom en snar framtid hoppas jag! Eventuellt kanske jag ringer in våra tapetkonsulter, vi får se ;)

Så där ja, då får vi se hur länge det dröjer tills nästa gång! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det var på tiden!!!! Att det kom lite inlägg på den här bloggen. Tack för det!

2011-05-04 @ 21:13:51
Postat av: Sabina

Kul att läsa en liten uppdatering! Det var roligt att ni kom förbi på eran visit här i norr.Idag hade vi 22 grader i skuggan och våren har kommit här med=)

2011-05-09 @ 22:05:36
Postat av: K

Kul att du är tillbaka!

2011-05-19 @ 18:43:11
URL: http://Lyckligtliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0