Våren är här!!!

Hoppas jag!!

Här uppe blir det ju aldrig någon riktig vår, som jag är van med. Här är det istället vår-vintern som dominerar, med varmt  och soligt, men ändå med snö och is kvar. Jag skulle ju helst se att all snö och is hade varit borta sen en månad tillbaka, men man får väl ta seden dit man kommer och göra det bästa av det som bjuds. Så idag har vi varit ute på isen längst ut mot skärgården och suttit och solat! Hur skönt som helst! Jag som ju är VÄLDIGT skeptisk till att gå på isen tyckte det var lite jobbigt, kände mig faktiskt ganska rädd ett tag...men det gick bra och vi hittade en lite udde där det var vindstilla och där satt vi och njöt i solen och fikade!

image65
Per och Cesar leker lite med en pinne

image66
Varmt och skönt så Per kunde t.o.m. va utan jacka

image67
Jag och B njuter i solen

image68
Vackert


I övrigt så gör vi vårt bästa för att bli av med snön här hemma! Per skottar lite varje dag på baksidan för att hjälpa våren på traven, och det smälter undan mer och mer! På framsidan har marken kommit fram helt, så snart får vi nog plocka fram utemöblerna så vi kan sitta där på eftermiddagarna!

image69
Baksidan

image70
Framsidan

Ikväll är vi bjudna till ett par kompisar i stan på lite vin och snacks! Ska bli jättekul att komma och se hur de bor, har ju aldrig varit där tidigare! Och kul att umgås lite också så klart!

Nu ska jag laga lite middag, tänkte göra fläskfilé och sås och klyftpotatis, får väl se om jag får till det lika gott som Pers mamma gjorde när de var här och hälsade på =)

Ha en skön lördag!

Kram Jonna

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser mysigt ut när ni är ute på isen.Just nu håller jag på och packar för att åka till Roskilde, verkar få riktigt härligt vårväder när jag är där.Va fint det blev med tavlorna och mattorna, kul att få lite nytt!!!Kram

2008-04-20 @ 20:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0