Julmarknad

Idag tog vi en tur och besökte två julmarknader tillsammans med M och B. Först åkte vi till Sunderby Folkhögskola, som hade en ganska mysig julmarknad när man väl hade hittat till rätt hus... Vi gjorde inga jättefynd, men en krans att hänga på dörren och en tvål.

Sen åkte vi vidare till Hägnan, mitt favvoställe... Där hade de en julmarknad utomhus, med en massa tända marschaller, försäljare, häst och vagn, fika och mys! Vi tog en fika och gick runt och strosade en stund, och jag köpte en ny fin liten tomte! Att det har kommit snö tidigare i veckan, och att det singlade ner lite fin sago-snö idag gjorde ju inte saken sämre!




Här håller Per i påsen med min lilla tomte i, men det ser typ ut som att han tycker det är jätteläskigt, haha!




Lanthandeln från 50-talet, som jag jobbade i för några somrar sedan.


Här skulle jag smyg-ta ett kort på några som sålde renkött, tyckte de hade så fina same-dräkter eller vad det heter... Tyvärr blev inte bilden så bra, men jag vågade inte ta några fler ifall de skulle se att jag fotade dom =)


Tvålen och tomten som vi köpte. Jag tyckte att det var lite konstigt att Per ville stanna till hos tanten som sålde tvålarna, det brukar ju inte han vara så intresserad av... Men han började titta och känna på tvålarna i hennes korg och vips så hade hon sålt en tvål till oss. Efteråt fick jag reda på varför han hade stannat... han tyckte det såg ut som ostbitar, haha!! Och när han väl hade börjat kolla så intresserat så ville han ju inte gå därifrån utan att handla... men den ska visst vara himla bra, tvålen!

Jag och B fick inspiration till ett kul julpyssel som vi inhandlade lite material till idag, men ni får se när det är klart! Om det blir bra förstås...

Nu ska jag ta ett ryck med lite stryktvätt, sen kanske jag ska fixa lite med julkorten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser så härligt mysigt ut med all snö, och gå på julmarknad. Jag kommer ihåg hur j*vla kallt det är. Man glömmer så lätt bort det när man inte bor där uppe. Jag har precis kommit in efter att ha tvättat bilen...snacka om skillnad =)

Ha det gott

/Elin

2009-12-07 @ 16:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0