Långfärdsskridskor och grillning

Tog en tur på sjön idag! Jag fick testa mina nya skridskor som jag fick av Per i födelsedagspresent. Jag är ju som bekant sjukt skeptisk till att vara på isen, är dörädd att jag ska braka igenom! Vi åkte lite fram och tillbaka bara jag och Per innan M och B kom ner. Plötsligt knakade det till i isen precis där jag var, jag typ skrek och började grina och klev av... Sen gick jag och hämtade fikat och grillkorven... Tog dock en tur till sen, när jag såg att det var fler på isen, bland annat en gubbe som åkte runt och kollade hur tjock isen var. Det är faktiskt himla avkopplande att glida fram över isen när man väl kan slappna av och njuta av det! Vi grillade lite korv och Per fick elda!




Man kan ju lugnt säga att vi har ganska nära till att komma oss ut och åka... Våran lgh är den till vänster om fönstret där persiennerna är nerdragna.






Den vita fläcken mitt på berget mittemot är Ormbergsbacken, där du och Per åkte slalom Emelie!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0