Midsommarfirande

Vilken härlig midsommarafton vi hade! Sovmorgon (vilket verkligen behövdes), sen en lugn förmiddag med kranstillverkning, sill och köttbullar, färskpotatis, gräddfil och tillbehör till lunch hos M och B. Vi spelade lite kubb, piffade till oss och cyklade till Therez och J där det vankades midsommarfest. En supertrevlig fest, vi cyklade inte hem förrän vid 02.30, eftersom det är ljust hela natten så glömmer man liksom av tiden!


David och Per vid lunchen


Grillen ska tändas...


Jag i min fina krans!


Vi fick megagoda margaritas av Therez


Fin dukning, vi satt ute och åt trots att det var lite kyligt. Men är det midsommar är det bara att stå ut! Vi grillade, hade god sallad, såser och massa mums! Vin, öl och snaps!


Per och jag


Jag (eller jag och Per egentligen, men ja....) hade ansvar för efterrätten. Gjorde en smarrig tårta med maräng, mjölkchokladtryffel, hallongrädde och jordgubbar! Svårt att misslyckas med såna ingredienser....
David var förresten snacks-ansvarig, han har ju vanan inne på det ;)


Kubbspel!




Framåt småtimmarna försökte jag lära mig spela gitarr... Det gick faktiskt bra, tycker jag själv iaf!

Idag är det en lugn dag hemma, med konstigt väder! Det är soligt och varmt, plötsligt går solen i moln och man håller på att frysa ihjäl! Sen kommer solen fram och då börjar det regna... Nu ska vi iaf grilla lite korv till lunch, sen blir det nybakad rabarberpaj till efterrätt, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0