Friday!

Äntligen fredag, som jag har längtat! Har varit så trött på morgnarna denna veckan, usch! Men annars har det varit en bra vecka i övrigt, har bland annat hunnit med två pass på Helex (boxing & bodystep) och även en premiärtur med att springa på löpband! Jag gillar det faktiskt, mycket bättre än att springa ute. Om jag är ute så tänker jag hela tiden "oj vilken dryg backe", "usch vad långt det är kvar", osv... Men på bandet så ser man exakt hur mycket man sprungit, hur länge man hållit på och t.o.m. hur många kalorier man bränt! Passar mig mycket bättre eftersom jag har sjukt dålig självdisciplin!

Idag fick jag en glad överraskning på jobbet! Vi har haft en motionspoängjakt (vilket ord!) och samlat poäng som omvandlats till lotter. 48 pers hade deltagit, med 1, 2 el 3 lotter var och jag fick 2:a pris! Vilket innebär att jag är 2500 kr i presentkort på Teamsportia rikare!! Jippi! Nu ska vi handla, jag och Per (har lovat att han ska få ett par löpartights).

Apropå Per, ni kan inte gissa vad han gör just nu! Kolla in:



Japp, han är ute och kör (säger man kör??) röjsåg! Det är så mycket buskar och sly nere vid vattnet, vilket kommer göra att dels utsikten blir kass och dels kommer det att bli ett härligt tillhåll för myggor och knott. Så han har lånat en röjsåg och gör en liten insats till grann-damernas stora förtjusning! Dock tror jag att röjsågen gick sönder, så nu har han gått vidare och klipper små buskar med en sekatör...

Som ni dessutom ser har inte isen riktigt släppt ännu, men det är på god väg! Så skönt med sol och värme! Fast i helgen hoppas jag nästan på regn för då kan jag vara inne och grejja med en massa fix, och kanske scrappa lite, med gott samvete. Är det fint väder vill jag ju vara ute och pyssla!

Nu tacos!

Må väl!

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Grattis och roligt med vinsten!! Duktig du är som tränat så mycket, jag är sugen men min tid finns inte riktigt. Jag ska ta promenader med vagnen istället, det är så skönt att vara ute och promenad är ju också en bra träning...

Kul att du gillade skissen och har scrappat efter den, kanske kan du skicka in den så vi kan visa den för andra på bloggen?? De vore kul!

Trevlig dag!



Kram

2009-05-11 @ 07:35:03
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0