Veckorna bara rusar iväg!!

Och nånstans där längs vägen har jag hunnit med lite grejjer, tänkte visa lite bilder och uppdatera en aning!


Förra helgen hann vi med en massa fix här hemma, vi la några plattor i vår lilla trädgård, där vi tidigare hade en taggig buske som vi tagit bort, På dessa plattor är det sen tänkt att vi ska ha Pers ved (!!) och så har jag paxat en platta av tre för att ha nån blomkruka på. Per hade börjat lägga upp ved på alla tre plattorna, men då fick han riva och börja om för jag hade ju paxat en platta. Han muttrade lite surt och började riva, men insåg iallafall sen att det faktiskt blev bra...




Här har dock inte veden kommit på plats ännu!

Själv passade jag på att olja in våra utemöbler, och vår altan.


(Psst... veden i skottkärra var sånt som blev över och som jag tvingade Per att köra iväg till den allmänna grillplatsen här nedanför... man kan faktiskt inte ha hur mycket ved som helst när man bor i bostadsrätt, speciellt när man inte har nåt att elda veden i!! )

Söndag eftermiddag fick vi luft under vingarna när vi fick följa med M och B på en flygtur i ett litet SAAB Safir (eller vad det nu hette). En häftig upplevelse, vi fick se Piteå, Älvsbyn, Boden och Luleå från ovan! Dock mådde jag lite illa så det var väl så där...


Här kommer flygaren Jonna, förberedd med flytväst och handväska!! Mitt skal lämnar jag aldrig, haha!!
(Smeknamnet "skalet" kommer sig av att Per tycker min handväska är precis som Skalmans skal - man kan hitta allt däri!!)



Idag har jag slutat 11.30, eftersom det är "dag före helgdag" eller vad det nu är för fiffigt påhitt, jag gillar det iallafall! Nu är vi lediga ända till på måndag! Har tagit en tur på blomsterlandet och köpt lite uteblommor och jord, som jag har planterat i mina målade blomkrukor nu på eftermiddagen. Egentligen tror jag att det kanske är för tidigt, men jag vill så gärna ha sommar och blommorna piggar upp så mycket! Blir det kallt får jag väl skicka ut Per om kvällarna för att ställa in blommorna över natten, jag vet ju hur mycket han älskar såna smidiga lösningar, hihi!!



I helgen kommer våra kompisar M och J på besök, ska bli jätteskoj att träffa dom igen! Det är dom och ett par till vi ska åka till Grekland med, så jag har eventuellt tänkt att vi ska ha lite pre-grekland och äta tzatziki, dricka vin och grilla souvlaki nån kväll!

Ha det finast!

Kram Jonna

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det blev jättefint med krukorna! Det såg spännande ut med flygturen men det var inte så stort planet! Men en handväska kan man ju alltid trycka in. På tal om ved så finns det mycket i Svartsundet så Per kan få ha ett lager där om han vill!:)Nu börjar vi(pappa) bli färdig med badrummet så nu är dags för lite piff snart.Det roligaste av allt!! Ha en skön helg. Kram

2009-05-21 @ 12:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0