Tillbaka i norrland

Nu har vi varit hemma över allhelgona, jag i Värmland och Per i Dalarna. Det har varit en bra helg, lugnt och skönt! Har bland annat varit hos mina duktiga kusin som har fixat mina naglar:


(lånade bilden av dig Carro!)

Nu ikväll har jag och Per varit på bio och sett "Bröllopsfotografen". Hur kommer det sig att värmlänningar och värmland alltid ska framställas som bonnigt, aningen korkat och en liten håla där alla jobbar på bruket? Och vi är superfascinerade av Stockholm, Stureplan och att åka på kryssning. Det är raggare och dansband, vi går på Folkets Hus och vi tycker det är jättespännande med thaimat och sushi... Haha! Och Dalarna sen då, där går alla runt i folkdräkt, spelar fiol och åker skidor och skoter hela dagarna. Ja förutom på midsommar då, då alla har minst två midsommarstänger i trädgården. Tittar man på program som Ensam mamma söker, Färjan, Ullared, ja vilka dyker då upp - jo, värmlänningar och dalmasar! Yepp, minst nån i varje program. Nåja, en liten reflektion som jag och Per gjort, en värmlänning och en dalmas som ivrigt följer alla dessa program på TV, haha!

Ingen snö ännu, tackar för det! Dock blåser det som tusan här, och mörkt är det. Får helt enkelt tända fler ljus och krypa upp i soffan och mysa. Apropå det, dags för soffan och Desperate!

Kram!!

Kommentarer
Postat av: den duktiga kusinen

Va kul att du blev nöjd ^^ Synd att du inte kan göra återbesök sen och hålla dem lika fina... blir lite långt att åka för det :(

Vad tyckte du om filmen annars då, förutom det här fördomsfulla om värmland ^^ Visst vände den konstigt mitt i och blev en annan film o_O



Hoppas naglarna håller till festen nu då :)



Kram!

2009-11-03 @ 22:14:16
URL: http://stylecarro.blogg.se/
Postat av: Elin-Pelin

Tjena tjejen!

Vilka fina naglar, jag är avis!

Och vilken fin ring, den har jag inte sett innan.

Har Per också en fin diamant i sin? ;-)



Kram kram

2009-11-07 @ 12:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0