Härlig helg!

Vilken bra helg vi har haft! Äntligen fick vi lite mänskliga temperaturer så att man kunde vara utomhus utan att frysa ihjäl! I lördags tog vi en tur på isbanan som plogas upp runt Gültzauudden här i Luleå, riktigt fint! Vi hade sån tur att G & H mötte oss där, med en fikakorg med sig! Gött!

På eftermiddagen/kvällen åkte vi in till mitt jobb där vi hade stor fest med alla respektive, trerättersmiddag och trubadur! Det var faktiskt riktigt skoj, och Per skötte sig bra ;)

I söndags var det lika fint väder som på lördagen så vi tog med oss fika och längdskidorna och tog en tur på sjön här bakom. Det gick fint, när man väl fått på sig skidorna...jag fattade inte att vi skulle ta på oss skidorna UPPE på snövallen vid vägkanten, utan jag klättrade glatt över med skidorna i högsta hugg och plums så hade jag snö ända upp till höften, haha! Jag fick pulsa mig fram till ett skoterspår där det var lite hårt så att jag kunden kliva upp där, sen gällde det att hålla balansen och fippla på sig skidorna också... Ett par som satt i solen vid grillplatsen lite längre bort fick sig nog ett gott skratt! När vi väl kom iväg hade jag dessutom nästan lite träningsvärk eller nåt i armarna sen skridskoåkningen så jag orkade inte så långt (dessutom ville jag egentligen mest ha fika...). Vi satt och myste i solen ett tag, drack varm oboy och åt muffins!


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej på er, vad underbart härligt det ser ut. Vi har att en underbara vinter i år, eller hur??? Ha det bra, många kramar Carina&Emelie

2010-02-15 @ 18:26:43
Postat av: Ali

Vilka härliga vinterbilder!!

2010-02-15 @ 19:10:15
URL: http://alila.blogg.se/
Postat av: Mamma

Va sportig du ser ut och det ser så härligt ut.Sitter här och snorar för fullt,tur att det är OS på tvn när man bara orkar slappa,

2010-02-16 @ 17:05:03
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

vad härligt det lät! och vilka fina foton!



nu har jag äntligen fått ändan ur och svarat på den fina awarden du gav mig!

:-)

2010-02-21 @ 23:31:19
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0