Spicy!

Häromveckan hittade jag en fin gammal låda i ett uthus hos Pers farfar, en gammal sockerlåda! Tänkte plantera lite blommor i den, men den var lite rapplig så det fick bli krukor i lådan. Satte lite olika kryddväxter och en tomatplanta. Tyckte det blev jättefint, hoppas bara de överlever. Den gröna nyansen på mina fingrar är nämligen inte så väldigt grön, kanske man kan ana en svag, svag ton av ljusgrön nånstans ibland...


Oregano, Citronmeliss och Gräslök till vänster. Rosmarin, Basilika och Tomatplanta till höger.

Dessutom har Per byggt en fin bänk att ha på altanen, vi har satt upp jalusier och fått upp ljuskronan i taket. Mys!



Igår hade vi några av Pers släkt och vänner här på fika, jag bakade Cup Cakes dagen till ära =) Det blev gott gott! Vi fick så fina blommor, bland annat en jättestor orkidé och fina sommarängsblommor. Fick också en väldigt trevlig korg med rabarber och choklad, och lite jordgubbar och ännu mer choklad! Kan nästan tro att någon av oss fyllt år!! Tack tack!!




Nu ikväll har vi varit på bio och sett nya Beck-filmen. Vi hade biocheckar som var på väg att bli för gamla, så vi passade på. Det var faktiskt en bra film, väldigt spännande! Jag fick till och med lov att blunda emellanåt, när det var för läskigt... (japp, jag tycker det är läskigt med Beck... går inte direkt och ser några skräckfilmer jag inte...)

Hoppas för övrigt att värmen kommer nu, det ser ju lovande ut =)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va fint det blev med bänken. Han är händig Per, nu kommer det mer på listan i Vålberg;)Kram kram

2010-06-22 @ 18:32:16
Postat av: Carro

Det är nog släktdrag det där. Jag tycker åxo att Beck är lite läskigt :P

Kram!

2010-06-27 @ 23:46:26
URL: http://stylecarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0