Mitt i flyttkaoset!

Nu har vi kommit på plats i Borlänge, fått hit alla våra saker och börjat packa upp kartongerna. Och jag har idag äntligen fått igång vårt internet (Mallan: här kopplar man in i port 3 på konvertern och det finns ingen tjusig beskrivning, hade jag aldrig kunnat lista ut, haha!). Så nu kan jag uppdatera lite!

Själva flytten gick iallafall fint, flyttfirman gjorde sitt och fick ner hela vårt bohag utan några större incidenter. En lampa gick sönder, men det fick vi ersättning för!


Packat och klart i Luleå


Flyttfirman lastar våra saker


Här sov vi natten efter att de hämtat våra prylar. Jag var supersnabb och paxade den blå, bekväma madrassen och Per fick sova på den lilla orange-bruna. Skulle jag inte ha gjort, luften gick ur så jag vaknade vid halv fem på morgonen av att jag låg på golvet... Det var dessutom lite luft kvar så jag fick nån slags vattensängseffekt, så när jag försökte vända på mig for all luft liksom över på andra sidan och välte mig av madrassen. Suck. Per fick gå upp och pumpa i mer luft =) Han var så glad så! Natten efter sov vi över hos M & B...


Frukost innan vi satte igång med att städa ur lägenheten.


Här har lastbilen kommit med våra saker till Borlänge!


En lite rörig bild av nya köket! Resten av lägenheten är så full av kartonger så det är ingen vits att fota, visar senare!!

Vårt nästa steg nu är att köpa lite nya möbler. Vi sålde ju en massa grejjer, vilket vi tyckte var bra då och det var ju saker som vi inte ville ha kvar. Men nu har vi ingenstans att göra av typ böcker, kontorsprylar, glas, och framförallt kläder! Det finns inga garderober här, men däremot en stor klädkammare. Men då behövs nån form av byrå, orkar inte med att hänga alla strumpor på galgar =)

Kommentarer
Postat av: Mallan

Port 3? Så bakvänt... Vilken tur att Per har en expert att förlita sig på! :) Köket såg ju hur rymligt och härligt som helst ut! Ska bli så spännande att få se när ni fått ordning på allt.

Kram

2010-05-06 @ 21:53:36
Postat av: Therez

Saknar dig vännen! Hoppas ni har det bra! Kram

2010-05-19 @ 22:43:24
URL: http://www.therez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0