Så där ja!

Då är vi husägare då! Känns fint tycker jag!

Vi har firat lite med en fika på Kupolen, och sen har vi varit och köpt in lite grejer för att kunna börja renovera. Jag fick en liten aha-upplevelse när jag insåg att jag kommer börja spendera tid och pengar på butiker som Jula och Biltema. Just den biten känns väl sådär måste jag säga... Vi har iallafall köpt en snöskyffel idag! Det är bra att ha.

Just nu sitter jag i kökssoffan och är rätt trött efter veckan. Ikväll blir det nog lite plock här hemma, tacos och ganska tidigt godnatt. Ska väl försöka få fram allt som ska med imorgon, när vi ska upp till huset och börja måla! Per har hand om alla verktyg och sånt, jag har hand om fikat kan man säga. Eftersom jag är väldigt medveten om mina egna brister vad gäller att hålla humör och energi uppe när jag är hungrig så har jag förberett genom att köpa in yoghurt, kexchoklad, festis, pepparkakor och lite annat smått och gott. VIKTIGT att det finns på plats för att detta ska bli en trevlig upplevelse för alla parter =) Haha, just i detta nu är Per ute på balkongen och fipplar med sin Gorilla on wheels-verktygsväska och funderar på latexfog och sånt.

Jag har inte så mycket annat än husfix att skriva om, det är typ det enda som cirkulerar i huvudet på mig just nu! Tror jag ska lägga upp fötterna en stund, och sen kanske packa en kartong eller två innan middagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0