Nu flyttar vi igen....

... fast bara några kilometer den här gången! Vi har nämligen köpt ett hus! Hurra!!

Senast den 15 december kommer vi att flytta in, helst tidigare men det beror på om det kommer någon ny hyresgäst till vår lägenhet. Dubbla boendekostnader i tre månader blir liiite trist! Det ska iallafall bli sjukt roligt!

Det är ett en-plans hus på ungefär 120 m², med ett friliggande dubbelgararge och uthyrningslgh/gästrum med bastu. Vår plan är att flytta in och sen börja fixa ytskikt, måla och tapetsera och lägga in lite nya golv där det behövs. Kök och badrum är helt ok även om det kanske inte är de färger osv som vi hade valt, men vi gör inget åt det nu iallafall... (säger jag nu, men om jag känner mig själv rätt så kommer min to do-lista växa med en rasande fart...)

Jag är mest nöjd med att jag får en öppen spis i vardagsrummet, och en separat tvättstuga. Per är nog mest nöjd med att det är en skidlift (!!!) på tomten. Japp, det finns ett litet hus som ser ut som en hundkoja som det tydligen är nån slags dragbana i, som man kan ha som skidlift om man åker ner för den lååånga backen på baksidan. Säkert 75 meter är den ;) Jag tror att den lämpar sig mest för pulkaåkning!


Här ska vi sitta och dricka kaffe nästa sommar. (Läs; jag ska sitta här och dricka kaffe medans Per klipper gräs och grejjar, hihi)



Köket - träpanelen på väggarna ska INTE vara kvar.


Vardagsrummet, med kaminen i hörnet. Ska givetvis målas. Vitt. Eller kanske gräddvit. Kan möjligtvis sträcka mig till ljust ljust beige.


Badrummet. Mysigt med badkar, men jag vet inte om det ska få vara kvar. Det finns ingen annan dusch inne i huset, och jag tycker att det verkar drygt att stå och svaja i badkaret varenda morgon. Och så blir det drygt att städa. (Herregud, är jag 70 år eller??)


Här står jag och fotar en liten bit ner i skidbacken. Det "stora" huset med röd dörr är snickarbod/förråd. Det pytte-pyttiga huset framför är själva maskinhuset till liften. Det är troligtvis här som Per kommer lägga en hel del tid med att smörja dragbanan, han måste bara hitta en lämplig oljekanna (kanske nån av militärkompisarna har nån från nåt världskrig??)

Kul ska det bli iallafall!!

Kommentarer
Postat av: Erica

Grattis!! Ser jättefint ut. Hörs snart. Kram.

2010-10-16 @ 19:54:25
Postat av: Hanna

Ett stort grattis till huset! Det var stora nyheter. Hoppas ni kommer att trivas!

2010-10-16 @ 23:40:18
Postat av: Anna

Stort grattis till huset!! Det är så härligt med eget hus! :)

2010-10-17 @ 10:25:40
URL: http://mammaanna.se
Postat av: Carina

Grattis till husköpet, får se om vi kanske kan hinna till er och kolla lägenheten innan ni flyttar.

Kram från Carina & Emelie

2010-10-17 @ 11:20:44
Postat av: Carro

Åhh vad roligt för er!! Vad mysigt det såg ut! Nu måste vi verkligen komma och hälsa på er någon gång när ni flyttat in och fått ordning! Vi tar med pulkan och tar ett varv, hihi!!

Kram på er!!

2010-10-19 @ 23:30:05
URL: http://stylecarro.blogg.se/
Postat av: Marita

Kul att ni hittat ett hus ni vill ha. Ser fint ut.

Vi får komma och titta när Lasse ska ta sin sem.dag. Nu kan vi ju åka över dagen när ni bor så nära.

Idag ska vi till Tobbe. Har ej varit där ännu fast han bor så nära :).Hälsa Per

2010-10-20 @ 08:45:10
Postat av: Stefan

Grattis!



Alltid kul med hus och jag antar att det planeras och möbleras runt i huvudet något alldeles förskräckligt nu;)



Du har dock missar att bifoga och skriva om det viktigaste, dubbelgaraget! Jag vill se en skalenlig planritning, skiss över tänkt layout på inredningen samt veta om det finns indraget 3-fas

2010-10-20 @ 23:47:51
URL: http://stoxe.blogg.se/
Postat av: Stefan

...ja, och indraget tryckluft samt vatten med förstås. Men det räknade du ut kanske?;)



Hälsa Masen!:)

2010-10-20 @ 23:50:26
URL: http://stoxe.blogg.se/
Postat av: Therez

ÅHHHH så underbart! GRATTIS GRATTIS! Kram

2010-10-25 @ 10:51:48
URL: http://www.therez.se
Postat av: Sara

GRATTIS! Vad roligt att ni köpt hus, det såg riktigt mysigt ut! Nästa sommar måste vårt besök bli av minsann..KRAM

2010-10-31 @ 12:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0