Väntar å väntar å väntar!

På att få flytta in så klart! I slutet av denna veckan får vi förhoppningsvis reda på om/när någon annan vill ta över våran lägenhet. Det är så drygt att vara beroende av att nån annan ska fatta ett beslut, Tunabyggens alla kvarnar ska mala och så vidare.... 3 månader är ju egentligen inte så lång tid, men just nu känns de sååå lååånga!

Häromdagen satt jag och Per och pratade om huset, renoveringsplaner och så. Jag anade att vi kanske inte hade helt lika uppfattning om tidsperspektivet av vårt fix, om jag uttrycker mig så... Jag frågade vad han såg för tidplan på att ha alla rummen + hallen målade eller tapetserade. "Tja, på en 3-årsperiod" sa han. Jag trodde jag skulle svimma, haha. Jag har tänkt typ påsk nästa år! Så, vi fick båda revidera lite och kom fram till att inom ett år så kan vi ha gjort iallafall några rum, och hallen (för hallen är inget vidare kul med plastmatta och blå bröstpanel på väggen...). Problemet är bara att jag hela tiden kommer på en massa andra saker som är "PRIO 1, hallå liksom!" Och då har vi som sagt inte ens fått tillträde till huset. Jag måste nog köpa mig en egen liten friggebod eller nåt, där jag kan förvara min mils-långa "att göra-lista"... =)

Nu till helgen kommer Helen och hälsar på oss, hurra! Ska bli så kul att ses! Dessutom vankas det lite festligheter på lördagkväll, också kul!

Funderar på om jag har nån fin bild att lägga in, det får nog bli några höstbilder som jag tog för ett par veckor sen! Vi var ute på en promenad längs med älven, och jag hittade (eller ja, fick syn på - den var ju inte direkt gömd...) en gammal båt som hette Gertrud!











Gissa vad det är på TV nu?!?! Jaa, rätt!! Desperate Housewives!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0