2011

Så var det ett nytt år, med nya möjligheter!

Är kanske liiite sent ute, men tänkte iallafall sammanfatta 2010:


Vi inledde de första minuterna av 2010 tillsammans med kära vänner hemma hos oss på Klintbacken i Luleå! Om jag inte minns fel så var det ruskigt kallt i januari!!


I februari var det också kallt, vi tog dock en tur på isbanan i Luleå centrum! Per firade sin 29-årsdag!


I mars hände det mycket! Vi var på ett vackert bröllop i Svanstein, Per åkte Vasaloppet och jag var hem till Karlstad och hjälpte till när lillebror flyttade till sin lägenhet!


I april var jag, Per, M & B i Hemavan och hade helt sjukt bra dagar! Strålande sol och klarblå himmel, skidåkning och skotertur! Kommer aldrig glömma när vi satt och svettades i en snödriva, det var grymt!

April innebar också blandade känslor, med vår flytt från Luleå till Borlänge. Det känns helt rätt att ha flyttat hemåt, men vi saknar ju alla där uppe! (Vi har numera ett stort hus, med mycket övernattningsmöjligheter...välkomna!!)


Maj innebar inflyttning i nya lägenheten, nya jobb för oss båda, möjlighet att bara ta bilen hem till Karlstad och vara med på E:s konfirmation. Och takbyte hos mamma.


I juni firade vi midsommar!


I juli var vi på Peace&Love, och hade lite välförtjänt semester. Jag badade i Vänern! Vi njöt av att bara vara, åt glass i stora lass, och lilla L föddes!!


I augusti fortsatte semestern, med en vecka på Kreta och firande av Pers pappa! Vi solade, badade, åt gott och var ute på en superkul snorkeltur! (När det är svinkallt ute nu i januari försöker jag minnas hur ruskigt varmt det var den där veckan, känns lite bättre då!)


September innebar vardag igen! Vi köpte en kökssoffa som jag och mamma fixade till!


Oktober var en härlig höstmånad! Vi gjorde vår hittills största affär och köpte vårt hus!


19 november blev huset vårt, och vi satte igång med att måla och riva tapeter! (Spana in bården bakom mig....)


I december flyttade vi in i huset, jag firade min födelsedag, det var julfirande i Värmland (med julkatten Zorro...) och nyår firades i vårt hus med ett härligt gäng!!


Det var 2010 i korta drag, ett händelserikt år minst sagt! Ska bli spännande att se vad 2011 har att bjuda på! Bland annat vankas det en massa 30-årsdagar (ja, inte min förstås...så gammal är ju inte jag), jag har anmält mig till en fotokurs, mitt jobb verkar utvecklas åt ett skoj håll... Och så ska vi ju förstås fixa i vårt fina hus!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va mkt spännande som hänt er! En stor fördel med att ni bor i Blge nu är ju att jag kan komma och hälsa på när jag är i Falun och besöker släkten.

Hoppas 2011 blir ett toppenår för dig!

Kram!

2011-01-14 @ 08:45:50
URL: http://mammaanna.se
Postat av: mamma

Det var en fin sammanfattning av 2010, det har hänt en hel del för er.Kram kram

2011-01-14 @ 12:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0